21 dies Buscant feina?… 21 mesos!!!

Tal com diu el títol, Al final, desrpès de 21 mesos buscant feina, he trobat la meva!!He canviat de municipi però no de sector. Actualment treballo a un casal de joves i per decisió personal ja que vaig voler canviar d’aires.

L’altre dia parlant amb una antiga companya d’estudis i feina, em deia: “t’enrecordes quan abans no teniem que buscar feina? només calia enviar un parell de curriculums i et sortien feines de sota les pedres!!!”; i tenía raó! de fet, jo mateix vaig ser d’aquells que va pensar “vaaaa si encara no has acabat d’estudiar i tens feina de sobres”

L’unic que crec que val la pena comentar, és la conclusió desprès d’haver format part d’aquest projecte professional/personal: què el món laboral ha canviat (…i molt…) de deu anys ensà.

Tornant al tema que m’ocupava, per canviar de feina, vaig haver de plantejarme quins eren els mínims que exigia al nou lloc de feina. això vol dir que vaig haver de renunciar de certs drets adquirits durant 10 anys al mateix lloc de feina; Us comento les diferències entre feines (tot i tenir les mateixes tasques funcions) però el simple fet de canviar de feina, i en aquests temps suposa:

Contracte laboral: He passat de contracte indefinit a contracte per obra i servei. Cada any em fan fora i em tornen a contractar. Així és com les empreses privades miren pel bé comú: precaritzant els contractes de treball (i això que el govern no dorm pensant mesures per facilitar la contractació NO temporal… intento ser irònic).

Categoria: He canviat de categoria laboral. Antigament era coordinador de programes pedagògics i actualment, per la mateixa feina sóc animador sociocultural. No obstant també destaco la negociació amb l’empresa: Tot i haver parlat amb el responsable per telèfon, vam acordar clarament que em faría contracte acord amb el meu nivell d’estudi, però alhora de signar el contracte, l’empresa va decidir canviar el pactat i oferirme una feina per sota de la meva categoria professional i acadèmica. Total de la història? uns 2000 €/bruts menys a l’any.

Jornada laboral: Aqui no ha canviat tant la història… segueixo tenint una jornada complerta (era un dels mínims que exigia a la nova feina), però actualment treballo de dimarts a dissabte (abans era de dilluns a divendres) però amb l’agravant que no es computen les hores extres ni de nocturnitat. Això vol dir “fes hores per que el servei ho requeireix però te les pagarem al preu que millor ens convingui.”

A més he d’afegir desplaçaments, ja que abans treballava al mateix municipi que vivia i ara m’he dedesplaçar uns 7Km.

Alguns de vosaltres llegireu aquests post i no podreu evitar pensar… “Quin pallo més imbècil… deixa una feina que estaba de puta mare a una altre amb aquestes condicions?” Doncs no em queda més remei que donar-vos la raó, però hi ha una cosa que no te preu: La tranquilitat a la feina!

D’altre banda, destacar els esforços que he hagut de fer (i la meva parella també, és clar) però crec que són un bon reflexe del món laboral que tenim avui dia: les ofertes de treball ja no són tan bones com abans, menys sou, més hores, menys drets i més deures, menys beneficis, etc… tot per la mateixa feina…

Amics i amigues… si voleu canviar de feina, heu de ser conscients que una nova feina actualment no és sinònim de millora professional i personal… i és que de ben segur que haureu d’apretar el cinturó i abaixar-vos la faixa en molts aspectes. El meu consell és: feu-vos una llista de mínims (no de màxims) i sigueu exigents amb aquests mínims, no renuncieu que si no, al final,  haurem de pagar per treballar.

 

Anuncis

Deixa un comentari

Crea un lloc web gratuït o un blog a Wordpress.com.

