21 dies… buscant feina!

Retorno a les reflexións més professionals desrpés d’un llarg periple d’aconteixements polítics i socials a Catalunya i per defecte a la resta d’Espanya (a qui li agradi i a qui no, també) per tractar el tema de la Recerca de feina, el tema estrella del 25% de la població activa d’aquest país, que de moment és Españistan.

Ja he comentat més d’un cop que jo treballo amb el col·lectiu de joventut, i si parlem de dades d’atur juvenil ens esgarrifem encara més. A Espanya l’atur juvenil es situa en un 52% i a Catalunya en un 45% , dades que reflexen clarament la vulnerabilitat d’aquest sector i un gran perquè ara més que mai calen polítiques i sobretot accions adreçades a millorar les dades; sens dubte un gran repte. I encara més per aquelles persones que sentim  el dit acusador, i no pas aliè, sino d’un mateix que se sent responsable directe de crear estratègies adreçades al jovent i en concret a sol·lucionar aquesta problemàtica social. No és moment de queixar-se, sinó d’actuar!

Tal com diu aquest la dita i de la qual en va fer l’eslògan el programa de cuatro: “como no es lo mismo verlo que contarlo, 21 dias…” , He decidit fer el mateix. No és el mateix crear projectes sense coneixement, que amb coneixement de causa. Per viure en primera persona el sentiment que deu invadir a milers de joves y no tan joves en la seva recerca de feina, vaig pensar en posar-me en situació, en buscar feina.  I això he fet.

A diferència del programa que hi dediquen 21 dies a viure l’experiència jo necessitaré més.  I ho dic per que ja porto tres mesos “buscant feina” d’aquella manera…

M’explico:
Vaig iniciar la recerca de la mateixa manera que molts de nosaltres ho fem: Utilitzant algun portal de recerca de feina (o sigui infojobs, infofeina, etc…) I des d’aqui trenco la llança i proposo fer boicot a aquests serveis “gratuïts”. NO SERVEIXEN PER RES!!! bueno si, per algo si; veure lo realment difícil que esta trobar feina en aquest país.

No us enganyo pas si us dic que he enviat vora els 300 curriculums (uns 100 cada mes) i això que creec que tinc una bona trajectòria professional… imagina’t un jove sense experiència!!! (esgarrifòs veritat?). He estat enviant curriculums a tort i a dret sense cap criteri, més que no pas apuntar-me a totes les ofertes del sector que veia. Resultats: m’han inlcòs a 3 processos de sel·lecció (un 1% de les feines del meu sector valora el meu currículum com interessant) i cap d’ells l’he superat.

El resultat al descans és de Xavi 0 – atur 1.

Si el resultat és molt negatiu, però puc mirar el got mig ple o mig buït: o bé puc considerar que un 99% de les empreses no els interesso, o bé que encara puc fer un 99% més. I és que els optimistes, en aquesta vida, triomfen!

Això m’ha fet replantejar que he estat fent malament aquest temps, com l’entrenador que replanteja el seu equip a la mitja part quan les coses no surten bé,  i dir-vos que he tret unes cuantes conclusions:

1) Trobar una feina, és una feina en sí mateix (la frase no és meva, ho sé)Com a tot a la vida, cal un esforç, i això no és pas una excepció.

2) Cal planificar la recerca, d’una manera estructurada

3) Informar-se i formar-se en aquest sentit és clau en l’éxit de trobar una feina i a més que t’agradi!.

 

En un futur breu us explicaré com va la meva recerca de feina. De moment he decidit o canviar el sistema de recerca i he planificat aquesta feina de la següent manera:

  1. El full de ruta: Assessorarme (jo sol, de moment) com es busca feina, millors mètodes, etc..
  2. El curriculum, la carta de presentació, videocurrículum, etc.
  3. L’estudi de mercat.
  4. Com millorar el que sóc sense canviar ni dir mentires.

Aqui teniu les que seran les següents entrades , de moment, ja que pot ser canvio d’estratègia en la meva recerca.

Mai se sap!

One thought on “21 dies… buscant feina!

  1. Retroenllaç: 21 dies… buscat feina! (part 2) El full de ruta. « Dinamitzar en temps de crisis

Deixa un comentari

Bloc a WordPress.com.

